Wednesday, August 4, 2010

Will it blend?

Nu har jag äntligen fått träffa Charlies flatmate, Dansken. Tydligen förstår danskar ingen svenska och vice versa, så vi körde på engelska och onomatopoesi (det sistnämnda till följd av alldeles för mycket alkoholhaltig dryck). Han gav mig en mobiltelefon som är lika smygkeff som den jag redan har, men jag tänkte att en halv telefon plus en halv telefon är en hel telefon. Man kanske kan mecka ihop dem på något sätt, köra dem i mixern and hope it will blend typ.

När jag kommit hem från Turkland ska Charlie och Danmark bo hos mig en sväng för Patrik kommer vara i Portugal till slutet av augusti. De båda herrarna tycker nämligen om att laga mat men har inget kök i sin lägenhet, bara en liten kokvrå, och jag har ju hur mycket kök som helst att dela med mig av. Tusen kvadratmeter kök! Om jag kunde skulle jag donera en del av det till dem och en del till Sara och Ryssland som också lider av köksbrist.

Mweh, klapa lite kat och mosa liten hamster innan jag måste ner till tvättstugan och härja. Kanske ta lite knark mot min hysteriska hjärtklappning också. Ach Stesolid, ditt delikata lilla fanskap.

No comments:

Post a Comment