Friday, September 30, 2011

I väntan på Segerhill.

Det blev så otroligt påfrestande och jobbigt att bo granne med Patriks far att jag packade mina saker och flyttade in hos familjen Angleby i Fruängen istället. Här bor Alex lillebror Robert, hans mor Lotta och deras katt Zingo. Och nu även en jugge i rosa barbadräkt. Tycker att det funkat skitbra de senaste dagarna, så det lär inte vara några problem att hänga här tills det är dags att hämta nycklarna till Paradiset.

Vill man ha det dödstyst hela dagarna rekommenderar jag att man antingen flyttar ut i skogen eller bosätter sig på månen. En lägenhet i ett hus där det mestadels bor unga människor är inte en bra plats för en pensionär som störs av fisar i rymden.

Saknar Patrik. Patrik hatar mig. Saker och ting börjar falla på plats och jag förstår varför jag får ta så mycket skit nu. Det blir en tidig första öl idag.

No comments:

Post a Comment