Sunday, July 25, 2010

Ljusblå. Get eller åsna.

De senaste dagarna har jag latat mig så jävla hårt att jag hamnat i ett state of inte-orka-resa-sig. Vaknade vid elvatiden imorse, hittade laptopen intill sängen och... Well, här ligger jag kvar, en bit in på kvällskvisten. Har lyckats äta nutella (direkt ur burken, med en matsked) och en halv påse chips. En gång i tiden tyckte jag att det här var det ultimata sättet att fördriva sin tid på, särskilt under en period då jag precis flyttat hemifrån, men nu har jag ångest och har redan gjort upp planer för hela den kommande veckan. Jag ska fika med Johanna, göra dreads på Madde, åka till pestkusten och leka med alla mongon där, glida vidare till Köpenhamn, tillbaka till Göteblä, släpa med mig Lucy och Alex till Stockholm... Och så ska jag självklart dricka en hel del folle. Omnomnamyum.

Efter det kommer jag dock klämma in ännu ett gäng lata dagar, för den sjätte åker jag, André (çok Türk) och Marie-Linn till Istanbul och sedan vidare till Fethiye. Vi ska vara i Turkiet i två hela veckor, så det vore dumt att komma dit fullständigt utbränd och tro att jag på det skulle klara av den hysteriska värmen där också. "Värmeböljan" i Sverige hade nästan ihjäl mig, liksomliksom. Jag GRÄT helt paniskt en dag när inte ens fläkten lyckades ge mig lite svalka. :D

Således, note to self: KÖP VITA, LUFTIGA KLÄDER OCH GE FAN I ATT TA MED NÅGOT SVART! Värmeslag är ingen hit, och jag har ingen som helst lust att ta reda på hur något sådant skulle kännas med kroppen full av Cymbalta. Shrugugugh.

Någon som orkar shoppa åt mig? Snällaste raraste? :3

1 comment:

  1. Tjejen med planerna! Sweet merciful crap, jag blir ju alldeles utmattad bara av att läsa om dem.

    Sen är vita kläder inte alltid det bästa för att hålla sig sval. Svart och luftigt ska det vara! Vitt är bara svalare om det är helt vindstilla. Kolla bara på godtyckligt ökenfolk, långa, svarta klänningar(?!? :D)

    ReplyDelete