Wednesday, July 14, 2010

Förspäkningskassan.

Käraste, finaste Krångelkassan, varför svarar ni aldrig när jag ringer? Hur kommer det sig att det tar er en dag att neka, men tre till sex månader att bevilja en ersättning? Tycker ni det är konstigt att "fuskarna" lyckas lura er på miljontals kronor när ni tvingar människor som knappt klarar av att hålla i en penna att fylla i pärm efter pärm med blanketter för att kunna få er hjälp? Av någon anledning känns det fullt logiskt att de sjuka inte får ett skit när ni i princip kräver att man ska vara frisk för att orka gräva ner sig i er byråkrati.

Om jag någonsin blir av med min trasighet ska jag satsa på att bli miljardär genom er. Jag tycker att jag förtjänar det, tillsammans med alla andra som befinner sig i min situation. En vacker dag kommer vi skratta hela vägen till banken, sanna mina jävla ord.

No comments:

Post a Comment