Friday, March 11, 2011

Housewarming.S01E02.LOLWTF.avi.

Dags før ænnu en inflyttningsfest. Verkar bli var och varannan helg nu før tiden, ty jag har helhjærtat tagit mig an ett liv som zigenare. Eller kringresande cirkus som Bolle (tror jag?) en gång kallade mig. Båda alternativ passar in i nulæget. Om en och en halv månad flyttar jag igen, till utomlandet, till Schwedenlands lillebror. Det får mig att næstan skrikskratta tværmaniskt, av både nervositet och pepp. Jag får alltid psykbryt av stora førændringar hur bra de æn må vara før mig. Ack, min arma hjærna, den ær... Inte mycket att ha.

Før er som ær nyfikna på vad som hænder bortom flyttandet, festandet och de nervøsa sammanbrotten skulle jag væl kunna dela med mig av lite delikata hoppsanheter. Martin, mors sambo (mannen som styrde bartenderjobbet åt mig på Clarion i Skanstull før några år sedan), har æn en gång fått in mig i "arbetslivet" (ARBETSDØDEN). Nu jobbar jag sporadiskt med att øversætta texter før c/o Hotels, hemifrån. Datorn ær dærmed inte bara min lekplats længre, utan æven min arbetsplats. OCH DET ÆGER, DET ÆGER SÅ MYCKET, BWAHAHAHA! Jag och min karl kommer att få bo på fina slott emellanåt, och jag kan æntligen gotta mig lite åt att vara på rætt køl igen. Inte før att jag någonsin kommer bli av med min sjukdom, den kommer att slå mig på kæften igen, men just nu ær allt riktigt bra. Lite før bra. Det tænker jag njuta av tills satan kommer och bankar på dørren igen. :3

Utøver det har mitt ex inte hørt av sig alls, och jag gissar att det innebær att allt jag tænkt om honom de senaste åren stæmt. Jag førnekade det længe och hamnade i någon sorts psykos som varade i flera månader, allt bara før att jag var rædd, korkad och patetisk. Jag mår illa nær jag tænker på hur mycket kænslor och tid jag ødslat på en mænniska som saknar allt jag værderar hos en person. Det enda argumentet jag hade før att stanna kvar var i princip "Ja, han ær ju smart och sådant". Oh Aleks, you miserable fool, gør inte om det dær. Nu tas han i alla fall om hand av någon som ær... Vældigt mycket mer på hans nivå (considering his past), så en liten del av mitt ego førblir intakt. Det tackar vi før.

Hepp, nu ska hær inførskaffas sprit och kalasas ordentligt. Skål i forbandede svenskere!

No comments:

Post a Comment