Wednesday, April 10, 2013

Fuck it, let's have a beer!

Tröttnade på att gömma mig under täcket och grina som ett litet aber, valde istället att göra något åt min misär en sväng. Galna äventyr har avlöst varandra den senaste tiden, allt från PHX-relaterade outbreaks till fester och efterfester hemma hos vänner och bekanta.

Natten till igår fann jag och Emily oss hos en trio kungsholmsbor i deras källarstudio på samma gata som vi bor på. Det spelades piano, idkades akrobatik, skrattades och dracks vodka direkt ur flaskan med sugrör. Dessa hattmakare lärde jag känna en kväll när jag tog en cigarett utanför Dovas. "What brings you here?" Förklarade att Dovas är mitt förlängda vardagsrum då jag inte bor på en alltför stor yta samt att vi varje tisdag skålar för Kampen. Kampen för uppsluppenheten och galenskapen gissar jag. Det är ännu oklart vad fan det är vi pysslar med, but it's lovely. Igår markerade vi dessutom vår bartender, Jamal, med en fantastiskt fin t-shirt:



Ord kan inte beskriva hur vansinnigt bäst han är. Torkar upp efter oss när vi spiller ut öl, något som inträffar åtminstone en gång var tjugonde minut. Det blir lite trångt när alla samlas, 20-25 personer på en liten men gemytlig yta. But it's ok. Han låter det ske. Vi låter det ske. Varje jävla tisdag sker det, och jag hoppas att det aldrig kommer sluta ske.

Just fan! I maj åker vi till Helsingfors! Ja jävlar i mitt lilla hav, min första partykryssning någonsin. Jag har inte vågat ge mig på något liknande tidigare då jag knappt klarade av att åka båt mellan Helsingborg och Helsingør när jag var yngre och bilade genom Europa med familjen varje sommar. Det blir till att dunka en näve Stesolid och ett par Postafen innan jag kliver ombord, ty ingen minns en fegis. Trots båtångesten ser jag dock fram emot att göra havet och Helsingfors osäkert med kaputtskallarna. HISTORY SHALL BE WRITTEN!

Now I shall fuck off and eat some breaklunch.

No comments:

Post a Comment