Friday, June 10, 2011

En morgon i Minneberg.

I övrigt är jag för tillfället inneboende hos Rita Saxmark. När jag vaknade imorse hörde jag henne öva inför en liten operett och låg och tjuvlyssnade i en hel halvtimme innan jag hasade mig upp för att ta veckans första dusch. Vilken underbart vacker röst hon har, blev helt mjuk i själen och lycklig över att för en gångs skull vakna till något annat än skrikande/festande ungdomar och/eller våldsamt sex några dörrar bort.

Synd att vi bara kommer att bo här till på onsdag. Jag hoppas verkligen att min mor lyckas hitta en lägenhet åt oss i det här området, ty jag är lika kär i Minneberg nu som jag var för tio år sedan när jag satte min fot här för första gången. Om inte mer. Ack, ack, ack, vad är väl ett par miljoner på kontot...

1 comment:

  1. Att sitta med en öl (läs; typ tio) och kedjeröka - det är det enda jag vill göra, men kan inte (KLART JAG INTE KAN) pga har varit hos tandläkaren och tagit bort tandkött (så jävla vidrigt i know), så jag är så jävla bitter nu.
    Och ännu mer bitter blir jag när jag ser/hör att folk är med varandra och jag själv sitter här i soffan med tårarna halvvägs ut. Längre än så kommer de nästan aldrig.

    Har varit grym på att skratta åt min faktiska misär den senaste tiden, dock detta jävla kukliv som ska gå åt helvete så fort det känns liiite lite bättre.
    Jag borde vetat bättre där, känner jag.
    oh well.

    ReplyDelete