Monday, February 28, 2011

Ohooooi!

HerrejævlaGUD vad snuskigt bra OHOI var i fredags. Sekunden jag æntrade dansgolvet børjade jag studsa runt och trillade in i någon sorts extas. Jinx och Alex verkade vara minst lika pepp, så trots mongofylla, hoppsanknarkande, några minnesluckor och bråk med en vakt tycker jag att kvællen all in all blev riktigt lyckad. Morgonen dærpå vaknade vi alla tre i en liten sæng, dær Jinx (som låg nærmast væggen) och Alex (som låg længst ut) insåg att de var helt indrænkta i någon sorts vætska som var luktfri, men jag var torr. Vi kom fram till att någon av dem stællde sig upp och urinerade på den andre før att sedan lægga sig ner och pissa ner sig sjælv litegrann. Detta var antagligen inte alls vad som intræffade, men vi behøvde någon sorts teori kring mysteriet.

Jag træffade Alex far, operasångare och tomte, samt hans syskon. Vilken underbar familj det dær ær. Vi åt værldens godaste brunch, fick massage, pratade om musik och språk och hade det allmænt mysigt. Nær vi kænde oss klara tog vi en lång promenad genom Christiania, och ungefær då blev jag kær. Jag flyttar till Køpenhamn så snart jag bara kan. :3 Typ helst igår egentligen. Gah! Tålamod, Aleks, TÅLAMOD. Om två månader så.

Nu ær jag tillbaka i Sverige, och det førsta vi gjorde var att packa ner Alex saker i Vællingby och slæpa dem till Årsta, dær vi nu kommer bo ett par månader framøver. Det kænns sjukt konstigt att bo i någon annans fullt møblerade hem, men området ær skitmysigt och Cissi bor alldeles i nærheten så jag har en kænsla av att det kommer æga ændå.

Næ, nu blire fan frukost och morgonknark. Och ett førsøk till acklimatisering. Lollercoaster.

No comments:

Post a Comment