Thursday, December 19, 2013

Kärlek++.

För tillfället har jag denna fagra och helt underbara varelse på min soffa, Hanieh. Känner mig lite som en couchsurfingvärdinna, men de enda som får dela bo med mig är mina vänner. Min sociala fobi hindrar mig helt enkelt från att släppa in en helt främmande person i mitt tempel.

Vintern blir på något vis mindre mörk och fruktansvärd med henne i närheten. Hon kände sig lite ensam i sin lägenhet på Lappis, jag kände mig lite ensam jag med, så när hon frågade om hon kunde vara hos mig ett tag sken jag upp som en liten sol. Att kunna vakna och ta varsinn cigarett helt sömndruckna på balkongen skrattandes åt ingenting är ett bra sätt att börja dagen. Ångesten håller sig borta i större utrsträckning och jag börjar fundera på om det inte är så att jag borde ordna en större lägenhet som jag kan dela med någon. Inte som jag gjorde med min f.d. bästa väninna, utan med en möjlighet att klara ekonomin om jag skulle känna för att bo ensam igen. Det enda som sätter käppar i det hjulet är att jag verkligen trivs där jag bor nu. Grannarna är underbara, de som jobbar i kiosken precis över vägen är hur trevliga som helst och jag har gångavstånd till tisdagsölarna. Perfection.

Apropå öl är det tydligen fest hos mig ikväll. Undrar hur jag ska lösa the drinkables. Har gymmat hårt både idag och för ett par dagar sedan så jag är mör i hela kroppen. Teleportera mig till Systembolaget, någon. Aaahh. Eller så får jag göra en fuling och skicka Hanieh att handla åt mig haha. That's what you get for staying at my place.

Hepphepp, äta en Allevo och krama lite på Martin som sussar så sött intill mig. Och om jag känner mig själv rätt kommer jag inte orka blogga på ett tag, så jag passar på att redan nu önska er en god jävla jul och ett helvetiskt nytt år. HUGS, DRUGS AND VODKAAAH.

2 comments:

  1. Vet du vart b-sidor tagit vägen? Hen har inte uppdaterat bloggen på en evighet typ.

    ReplyDelete
  2. If there be worries kan jag lugna dig med att hon nyligen uppdaterat sin fb med glada bilder. <3

    ReplyDelete